Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладкото изпълнение, добрия мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да гарантира максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори.
Настоящата дейност включва следните задачи:
- сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с Програмния Оператор на Програмата с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган;
- изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта;
- управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други;
- изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане;
- приключване на проекта и архивиране.
През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие.
Със Заповед №584 от 08.04.2021 г. на Кмета на Община Хасково е сформиран екип за управление по проекта и са определени индивидуалните задължения и отговорности на всеки от експертите. Организирани са и проведени срещи на екипа за управление на проекта с цел поставяне на конкретни задачи за изпълнение.
Изготвен е план за на всички външни възлагания (ПВВ) по Проекта, който е одобрен от Програмния оператор.
Към момента екипа за управление на проекта изпълнява следните дейности:
- контрол по изпълнението на сключените договори с изпълнители: СМР, информираност и публичност и др.
Изпълнява се текущо архивиране на досието, съдържащо цялата, свързана с управлението на проекта, документация